• “Stilstand komt nooit gelegen. Met een goede planning bent u ongelegen momenten voor!”

    Grimbergen - Klantverhaal Calderys

Calderys: Processen verbeteren met goed onderhoud

“Stilstand is achteruitgang! Met goed georganiseerd onderhoud kunt u dit voorkomen”

Extreme temperaturen! Dat is waar Calderys alles van weet. Naast innovatieve services en installatietechnieken, zijn zij de partij voor industrieën die de vuurvaste materialen leveren waar zij mee aan de slag kunnen. Binnen de productiekant van het bedrijf worden de betonmixen, bestemd als isolatiebron, gerealiseerd. Met een scala aan klanten zijn efficiency en constante productie essentieel! Tijd dus om Grimbergen aan te haken bij de optimalisatie van de machines en de processen.

“Wij werken al lange tijd samen met Grimbergen en hebben hen er graag bij”

Jan Willem de Kort, Head of operations, Calderys: “Stilstand is achteruitgang! Toen wij rond de tafel zaten om onze processen onder de loep te nemen, was dat ons belangrijkste uitgangspunt.
Wij hebben nooit een onderhoudsdienst gehad die vooruitliep op het onderhoud. Als iets kapot ging, werd het gemaakt. Maar preventief onderhoud is gewoon beter. We kwamen erachter dat hierdoor het proces efficiënter loopt. De eis ligt er nou eenmaal dat we de klant optimaal bedienen. En daarnaast hebben we veiligheid hoog op de agenda staan! We werkten al een tijd samen met Grimbergen en wilden hen hier dus graag bij hebben!”

“Preventief onderhoud is gewoon beter! We beseften dat hierdoor het proces efficiënter loopt”

Coen van den Berg, Servicemonteur, Grimbergen: “Ons werd gevraagd om binnen drie maanden het hele machinepark te doorlopen. Er was een lijst met achterstalligheden en die heb ik structureel afgewerkt. Ik kende het bedrijf, want Grimbergen heeft de menginstallaties geleverd. De jaarlijkse inspectie en het onderhoud van deze installaties deden wij al. Dat de andere machines niet van onze hand komen, maakt voor de kwaliteit van het onderhoud niets uit. Als we alle technische gegevens maar hebben, kunnen wij elke machine van optimaal onderhoud voorzien.“

Ook interessant: De 5 aandachtspunten waarmee u storing voorkomt. Lees de blog »

“Voor de kwaliteit van het onderhoud maakt het niets uit of een machine van onze hand komt”

Jan Willem, Calderys: “De Grimbergen monteur bekeek eerst ons totale machinepark. Samen bespraken we de achterstalligheden. Vervolgens pakte hij steeds een klus op. Stap voor stap kreeg elke machine een update. Ondertussen was het belang van onderhoud bij ons zo doorgedrongen dat ik een monteur heb aangenomen die voortaan maar één focus heeft: Het constant onderhouden van ons machinepark. De monteur van Grimbergen heeft hem onder zijn hoede genomen en veel geleerd over de punten waar hij op moet letten. Zo werd mijn collega ook nog eens gedegen ingewerkt.”

“Stilstand komt nooit gelegen. Met een goede planning bent u ongelegen momenten voor!”

Coen, Grimbergen: “Doordat we het onderhoud structureel hebben aangepakt konden we grote klussen op voorhand inplannen. Het is niet prettig, maar soms moeten productieprocessen even worden stilgelegd om de juiste onderhoudsklus uit te kunnen voeren. Door een goede planning konden we dit in één dag doen. Alles ligt startklaar en de processen zijn erop aangepast. Beter dan onverwachte storingen om er vervolgens achter te komen dat het defecte gedeelte een lange levertijd heeft!”

Jan Willem, Calderys: “Het machinepark is inmiddels volledig onder handen genomen. Een goede basis voor onze onderhoudsmonteur om het geheel bij te houden. Wij kunnen terugkijken op een goede samenwerking en vooruitkijken naar een flinke procesverbetering! Daar houden we Grimbergen graag bij!”

Ook optimaal produceren zonder onnodige kosten? Bekijk onze onderhoudsservice »

Calderys klant van Grimbergen
Klantverhaal Calderys: Processen verbeteren met goed onderhoud
Klantverhaal Calderys: Processen verbeteren met goed onderhoud